11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ireu.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Küresel çevre politikalarının ortaya çıkış sürecini açıklayabilir.
  • Çevre alanındaki ulusdevlet, uluslararası örgütler, sivil toplum örgütleri, şirketler gibi aktörleri saptayabilir.
  • Çevre yönetimi sistemlerinin gelişimini açıklayabilir.
  • Ekonomi, kalkınma ve çevre politikalarının geleceğini açıklar.
  • Çevre üzerinde etkisi olan aktörlerin kararlarını eleştirebilir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, dersin tanıtımı
2 Küresel Çevre Politikalarının Ortaya Çıkışı Pamela S. Chasek, Janet Welsh Brown and David Leonard Downie (2006) Global Environmental Politics (Dilemmas in World Politics) (Boulder, Colorado: Westview) s.116
3 Küresel Çevre Politikalarının Ortaya Çıkışı: Çevre Politikalarında Uluslararası yönetim sistmeleri, Çevre Politikaları ve paradigma değişimi Pamela S. Chasek, Janet Welsh Brown and David Leonard Downie (2006) Global Environmental Politics (Dilemmas in World Politics) (Boulder, Colorado: Westview) s.1640.
4 Çevre Alanındaki Aktörler I:Ulusdevlet aktörleri, Uluslararası Örgütler Pamela S. Chasek, Janet Welsh Brown and David Leonard Downie (2006) Global Environmental Politics (Dilemmas in World Politics) (Boulder, Colorado: Westview), s. 4173
5 Çevre Alanındaki Aktörler II: Sivil toplum örgütleri, firmalar Pamela S. Chasek, Janet Welsh Brown and David Leonard Downie (2006) Global Environmental Politics (Dilemmas in World Politics) (Boulder, Colorado: Westview), s. 7395.
6 Çevre Yönetimi Sistemlerinin Gelişimi: Örnek Olaylar I Hava kirliliği, Ozon tabakasının yırtılması, İklim Değişimi Pamela S. Chasek, Janet Welsh Brown and David Leonard Downie (2006) Global Environmental Politics (Dilemmas in World Politics) (Boulder, Colorado: Westview), s. 97128
7 Çevre Yönetimi Sistemlerinin Gelişimi: Örnek Olaylar IIUluslar arası zehirli atık, zehirli kimyasallar, balina avcılığı Pamela S. Chasek, Janet Welsh Brown and David Leonard Downie (2006) Global Environmental Politics (Dilemmas in World Politics) (Boulder, Colorado: Westview), s. 128158
8 Çevre Yönetimi Sistemlerinin Gelişimi: Örnek Olaylar I Biyolojik çeşitliliğin yok oluşu, Balık türlerinin yok olması, Çölleşme Pamela S. Chasek, Janet Welsh Brown and David Leonard Downie (2006) Global Environmental Politics (Dilemmas in World Politics) (Boulder, Colorado: Westview), s. 159195
9 Ara sınav
10 Etkili Çevre Yönetimi Sistemleri: Fırsatlar ve Engeller Pamela S. Chasek, Janet Welsh Brown and David Leonard Downie (2006) Global Environmental Politics (Dilemmas in World Politics) (Boulder, Colorado: Westview), s. 197232
11 Ekonomi, Kalkınma ve Çevre Politikalarının Geleceği IKuzeyGüney eşitsizliği, eşitsizlikler ve çevre, Ticaret ve çevre  Pamela S. Chasek, Janet Welsh Brown and David Leonard Downie (2006) Global Environmental Politics (Dilemmas in World Politics) (Boulder, Colorado: Westview), s. 233261
12 Ekonomi, Kalkınma ve Çevre Politikalarının Geleceği IIÇevre ve Kalkınma, çevre politikalarının geleceği Pamela S. Chasek, Janet Welsh Brown and David Leonard Downie (2006) Global Environmental Politics (Dilemmas in World Politics) (Boulder, Colorado: Westview), s. 261278
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15 Dönemin özetlenmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, power point sunumlar
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
5
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
25
Final Sınavı
1
26
    Toplam
166

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek
2 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, X
3 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek, X
4 Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek X
5 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek X
6 Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek X
7 Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek X
8 Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek X
9 Uluslararası İlişkilere temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak X
10 Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
11 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek
12 Uluslararası İlişkilerle ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak
13 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010