ireu.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, dersin tanıtımı | |
2 | Küresel Çevre Politikalarının Ortaya Çıkışı | Pamela S. Chasek, Janet Welsh Brown and David Leonard Downie (2006) Global Environmental Politics (Dilemmas in World Politics) (Boulder, Colorado: Westview) s.116 |
3 | Küresel Çevre Politikalarının Ortaya Çıkışı: Çevre Politikalarında Uluslararası yönetim sistmeleri, Çevre Politikaları ve paradigma değişimi | Pamela S. Chasek, Janet Welsh Brown and David Leonard Downie (2006) Global Environmental Politics (Dilemmas in World Politics) (Boulder, Colorado: Westview) s.1640. |
4 | Çevre Alanındaki Aktörler I:Ulusdevlet aktörleri, Uluslararası Örgütler | Pamela S. Chasek, Janet Welsh Brown and David Leonard Downie (2006) Global Environmental Politics (Dilemmas in World Politics) (Boulder, Colorado: Westview), s. 4173 |
5 | Çevre Alanındaki Aktörler II: Sivil toplum örgütleri, firmalar | Pamela S. Chasek, Janet Welsh Brown and David Leonard Downie (2006) Global Environmental Politics (Dilemmas in World Politics) (Boulder, Colorado: Westview), s. 7395. |
6 | Çevre Yönetimi Sistemlerinin Gelişimi: Örnek Olaylar I Hava kirliliği, Ozon tabakasının yırtılması, İklim Değişimi | Pamela S. Chasek, Janet Welsh Brown and David Leonard Downie (2006) Global Environmental Politics (Dilemmas in World Politics) (Boulder, Colorado: Westview), s. 97128 |
7 | Çevre Yönetimi Sistemlerinin Gelişimi: Örnek Olaylar IIUluslar arası zehirli atık, zehirli kimyasallar, balina avcılığı | Pamela S. Chasek, Janet Welsh Brown and David Leonard Downie (2006) Global Environmental Politics (Dilemmas in World Politics) (Boulder, Colorado: Westview), s. 128158 |
8 | Çevre Yönetimi Sistemlerinin Gelişimi: Örnek Olaylar I Biyolojik çeşitliliğin yok oluşu, Balık türlerinin yok olması, Çölleşme | Pamela S. Chasek, Janet Welsh Brown and David Leonard Downie (2006) Global Environmental Politics (Dilemmas in World Politics) (Boulder, Colorado: Westview), s. 159195 |
9 | Ara sınav | |
10 | Etkili Çevre Yönetimi Sistemleri: Fırsatlar ve Engeller | Pamela S. Chasek, Janet Welsh Brown and David Leonard Downie (2006) Global Environmental Politics (Dilemmas in World Politics) (Boulder, Colorado: Westview), s. 197232 |
11 | Ekonomi, Kalkınma ve Çevre Politikalarının Geleceği IKuzeyGüney eşitsizliği, eşitsizlikler ve çevre, Ticaret ve çevre | Pamela S. Chasek, Janet Welsh Brown and David Leonard Downie (2006) Global Environmental Politics (Dilemmas in World Politics) (Boulder, Colorado: Westview), s. 233261 |
12 | Ekonomi, Kalkınma ve Çevre Politikalarının Geleceği IIÇevre ve Kalkınma, çevre politikalarının geleceği | Pamela S. Chasek, Janet Welsh Brown and David Leonard Downie (2006) Global Environmental Politics (Dilemmas in World Politics) (Boulder, Colorado: Westview), s. 261278 |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları | |
15 | Dönemin özetlenmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, power point sunumlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | 1 | 26 | |
Toplam | 166 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek | |||||
2 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, | X | ||||
3 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek, | X | ||||
4 | Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek | X | ||||
5 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek | X | ||||
6 | Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek | X | ||||
7 | Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek | X | ||||
8 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek | X | ||||
9 | Uluslararası İlişkilere temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | |||||
12 | Uluslararası İlişkilerle ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak | |||||
13 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest